16.10.2012

The perfect pea coat


Yks klassikkovaate on ollut esillä blogissani muutamaankin otteeseen, esimerkiksi täällä ja täällä.








Oon jo niin pitkään kuin muistan haaveillut aidosta, klassisesta kipparintakista. Muutama "sinnepäin"-versio on tullut aina aika ajoin vastaan, mutta vielä kertaakaan ei ole kolahtanut oikein kunnolla.










Nämä pari seuraavaa kuvaa silmällä pitäen olen haaveillut, että vielä joku päivä löydän sen oikean <3








Ja panttaamatta sen kauempaa....etsintä on päättynyt. Pienestä voi taas ihiminen olla onnellinen, mutta nyt kyllä oon. On se kiva löytää takki, jota myyjäkin sanoi käyttäneensä 12 vuotta putkeen.





Kultaiset napit ja paksua, lähes peltimäistä villakangasta, joka ei takuulla nukkaannu tai ole moksiskaan pienestä sateesta tai vuosienkaan käytöstä.





Ja merkki on klassikko, joka on tunnettu siitä raitapaidasta. St. James on siis 1880-luvulta toiminut ranskalainen yritys, joka valmistaa klassisimpia raitapaitoja, mitä maapallo päällään kantaa.





Mä en oikeasti tarvitse enää ainuttakaan takkia. Siis oikeasti tarvitse, varmasti monet kerrat ostan, mutta mitään tarvetta ei ole.

Kunnon lämmin armyvihreä parka - check. Ohut keväisempi tummansininen parka - check. Hyvin istuva, kaunis biker-nahkatakki - check. Ja nyt tämä. 

Ihan jokaista olen etsinyt pitkään ja hartaasti ja matkan varrella joutunut useamman kerran kävelemään kaupasta tyhjin käsin, koska en ole ollut tyytyväinen näkemääni. Mutta näihin olen, toivottavasti monta monta vuotta vielä tästä eteenpäinkin <3



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hei! Jätä kommentti, kysymys tai vaikka vain terkkuja.

Vastailen mahdollisimman pian!

-Johanna-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...